Analysis Of Company Reputation and Product Innovation Against Marketing Performance Through Competitive Advantage at PT Amanah Travel Indonesia
Keywords:
Reputation, Product Innovation, Marketing Performance, Competitive AdvantageAbstract
This study aims to test and analyze the influence of company reputation and product innovation on competitive advantage in PT Amanah Travel Indonesia. To test and analyze the influence of company reputation and product innovation on marketing performance at PT Amanah Travel Indonesia through competitive advantage. The method used in this study is a quantitative method. Data analysis techniques using SMART PLS. Data collection techniques using Quesioner and interviews. Using the slovin formula, a sample of 160 consumers was obtained. The results of the study show that the company's reputation and product innovation have a positive and significant effect on the competitive advantage of PT Amanah Travel Indonesia. The company's reputation and product innovation to the marketing performance of PT Amanah Travel Indonesia through competitive advantage.
References
Andayaningsih, S., Nuriyana, & Marhumi, S. (2022). Analisis Keunggulan Bersaing Terhadap Kinerja Penjualan Pada PT . Wicaksana Overseas International . Tbk Cabang Gowa. Jurnal Mirai Management, 7(3), 540–548. Arifin, S. (2021). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kinerja Pemasaran Pada Sentra Industri Kue dan Roti di Desa Bugo. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam (JIEI), 7(2), 848–859.
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.29040/jiei.v7i2.2550
Bahren, B., Ramadhani, I., & Suroso, E. (2018). Membangun Keunggulan Bersaing Melalui Inovasi Produk, Inovasi Proses, Inovasi Marketing Dan Inovasi Organisasi Untuk Meningkatkan Kinerja Perusahaan. Jurnal Ekonomi Manajemen, 4(1), 8–18. http://jurnal.unsil.ac.id/index.php/jem
Dharasta, Y. S. M. A. (2017). Pengaruh Penetapan Harga Dan Promosi Terhadap Tingkat Penjualan Tiket ( Studi Kasus Pada Jasa Travel Agent Di Wilayah Yogyakarta ). Jurnal Manajemen Dirgantara, 10(2), 48–57.
Gozali, I., & Nugraha, A. C. (2022). analisis kinerja pemasaran untuk mencapai keunggulan bersaing (Studi Pada Centra
Industri Pakaian Batik Di Pekalongan). Jurnal Soshumdik, 1(1), 43–52.
Hidayanti, E. I., Damayanti, R., & Arif, S. (2022). peningkatan keunggulan bersaing melalui startegi deerensiasi produk , inovasi produk terhadap kinerja pemasaran pada produk umkm jenis pangan kota ternate. e-
Qien :Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 9(2), 429–439.
Ilham, R., Yusril, M., & Kamal, M. (2021). Analisis Faktor- Faktor Yang Mempengaruhi Keunggulan Kompetitif Pada PT. Propertindo Wijaya Perkasa. Jurnal Riset Manajemen Indonesia, 3(2), 223–231.
Korowa, E., Sumayaku, S., & Asaloei, S. (2018). Pengaruh Kelengkapan Produk Dan Harga Terhadap Pembelian Ulang Konsumen (Studi Kasus Freshmart Bahu Manado). Jurnal Administrasi Bisnis, 6(3), 27–34.
Lubis, A. Z., Nahulae, L. L., Anggraini, N. M., Adawiyah, R., & Suhairi. (2024). Analisis Faktor-Faktor Yang Memengaruhi Penetapan Harga. Jurnal Masharif Al-Syariah : Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syariah, 9(1), 25–28.
https://doi.org/https://www.doi.org/10.30651/jms.v9i1.21412
Majid, N. (2020). Peran Reputasi Perusahaan dalam Membangun Kepercayaan Pelanggan Maskapai Penerbangan. Jurnal Ilmu Sosial, Manajemen, Akuntansi Dan Bisnis, 1(2), 66–72. https://doi.org/10.47747/jismab.v1i2.51
Miati, I. (2019). Pengaruh Inovasi Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Handycrafts Pada Sentra Kerajinan Bambu Mangkubumi Kota Tasikmalaya. ADBIS: Jurnal Ilmiah Administrasi Bisnis, 3(2), 19–34. http://jurnal.unmer.ac.id/index.php/jbm/index%0AVolume
Murdani, B., Supartono, & Satpatmantya BR, K. (2023). Pengaruh Inovasi Produk, Harga, Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Bekas. JURNAL ILMIAH MANAJEMEN BISNIS DAN INOVASI UNIVERSITAS SAM RATULANGI, 10(2), 867–881.
https://doi.org/https://doi.org/10.35794/jmbi.v10i2.49569
Musyawarah, I. Y. (2020). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Busana Muslim Pada Toko Rumah Jahit Akhwat (RJA) Di Kabupaten Mamuju. Journal of Economic, Management and Accounting, 1(1), 49–59.
Panggalo, D. (2020). Pengaruh Reputasi Perusahaan Terhadap Keputusan Nasabah Dalam Memilih Produk Pada PT. Bank Sulselbar Cabang Utama Makassar. Jurnal Bisnis Dan Kewirausahaan, 9(1), 40–52. https://doi.org/DOI : 10.37476/jbk.v9i1.810
Rizaldi, M. R., Putri, L. T., & Kamal, M. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Dan Harga Terhadap Kinerja Pemasaran Pada UMKM Naisha Madu Nusantara Di Bangkinang Kota. Jurnal Riset Manajemen Indonesia, 3(1), 10–18.
Rosanti, C. (2020). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Inovasi Produk Koperasi Jasa Keuangan Syariah pada KJKS BTM Se Jawa Tengah. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 6(1), 8–13. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.29040/jiei.v6i1.927
Sari, S. K., Isrofani, A. N., Pratiwi, C., & Batu, R. L. (2021). Pentingnya Inovasi Produk Dan Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian Berulang Pada Brand I-Phone Di Indonesia. Jurnal Bisnis Dan Manajemen, 8(1), 181–187. http://jurnal.unmer.ac.id/index.php/jbm/index%0AVolume
Saribu, H. D. T., & Maranatha, E. G. (2020). Pengaruh Pengembangan Produk, Kualitas Produk dan Strategi Pemasaran Terhadap Penjualan Pada PT. Astragraphia Medan. Jurnal Manajemen, 6(1), 1–6. http://ejournal.lmiimedan.net
Seran, R. B., Sundari, E., & Fadhila, M. (2023). Strategi Pemasaran yang Unik: Mengoptimalkan Kreativitas dalam Menarik Perhatian Konsumen. Jurnal Mirai Management, 8(1), 206–211. https://journal.stieamkop.ac.id/index.php/mirai/article/download/4054/2644
Yulandra, S. T., & Haryati, R. (2020). Pengaruh Reputasi, Kualitas Pelayanan, dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Rio Mini Market Di Lubuk Basung Kabupaten Agam. Jurnal Matua, 2(4), 295–306.
Zhang, J. A., & Utama, W. (2023). Pengaruh Inovasi Produk, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Elly Bakery. Performa : Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 8(5), 559–570.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
COPYRIGHT
Copyright on any article in the International Journal of Management, Economic and Accounting is fully held by the author under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
- The author acknowledges that the International Journal of Management, Economic and Accounting has the right to publish for the first time with a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License - CC BY-SA license.
- Authors can enter articles separately, arrange non-exclusive distribution of manuscripts that have been published in this journal into other versions (eg: sent to institutional respository of authors, publications into books, etc.), by acknowledging that the manuscript has been first published in the National Journal of Computer Technology (JNASTEK).
LICENSE
The International Journal of Management, Economic and Accounting is published under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. This license permits any person to copy and redistribute this material in any form or format, modify, alter , and create derivatives of this material for any purpose, including commercial interests, as long as they credit the author for the original work.